Koh Phanang - Koh Tao

3 augustus 2018 - Koh Tao, Thailand

Het plan voor deze morgen is om 9 uur op te staan, omdat we naar Koh Tao gaan. Om 11.25 word ik wakker... oeps! Ik maak Evi wakker en we moeten dus haasten. Evi begint vandaag op Koh Tao namelijk met haar duikcursus, dus ze moet om 17.00 bij de duikschool zijn. Dit geeft wel even stress. We vragen bij het hostel en er gaan nog 2 boten voor die tijd. 12.30, maar dat redden we echt niet, en om 13.30, dus dat wordt onze boot. Fabio en Nikita gaan ook deze keer weer mee, gezellig! Dus ook zij gaan halsoverkop inpakken en mee naar de boot. We hebben onderweg naar de boot nog 20 minuten voor een kop koffie en wat te eten en dan gaan we naar de pier, waar we onze tickets halen. De boot is iets verlaat, dus we moeten zelfs nog even wachten, gelukkig. Vandaag is het mooi weer, dus prima weer om op een boot te zitten! Het is ongeveer 1,5 uur en we zitten lekker op het buitendek in de zon. Bij Koh Tao gaan we voor anker en worden we door een kleinere boot opgehaald, super grappig.

Eenmaal op Koh Tao gaan we eerst langs een Western Union, want de zus van Fabio heeft hem geld gestuurd, vet lief! Nu heeft hij eindelijk weer geld en kan hij eindelijk weer rustig van zijn vakantie genieten. Daarna gaan we naar het hostel en checken we in en huren een scooter. Dan is het tijd voor Evi om naar de duikschool te gaan. Fabio en ik gaan mee. Ik omdat ik nieuwsgierig ben en Fabio omdat hij ook wil duiken. Er is toevallig iemand in Evi’s groep die afgezegd heeft en Fabio kan in dezelfde groep meedoen. Dan gaan ze van start rij ik even wat rond op mijn scooter en ga dan ergens aan het strand liggen. De baai waar ik ben is heel ondiep en het water daar is super warm, heel apart. Op een gegeven moment verplaats ik en ga ik ergens wat drinken. Daarna wacht ik op het strand tot dat Evi en Fabio klaar zijn.

We hebben allemaal best wel honger en gaan wat eten. Fabio is zo dankbaar dat we hem hebben geholpen in zijn geldnood en zo geduldig zijn geweest, dus hij trakteert vanavond. Vet lief! Nikita is ook uitgenodigd, maar hij zit ergens anders en vermaakt zich daar, dus we zijn met z’n drieën, ook heel gezellig. Ik eet een Massaman Curry. Ik hou echt van Curry! Na het eten gaan we naar het hostel. Evi en Fabio hebben namelijk huiswerk gekregen van de duikschool. Ik ga er gezellig bij zitten en ga verder met mijn nagel-af-vijl ritueel. Dat kost namelijk best wat tijd met Gel op je nagels en aangezien oude nagels verwijderen hier verschrikkelijk duur is, doe ik het lekker zelf. Tegen 12 uur gaan we naar bed.

1. Riëtte Perdok:
    6 augustus 2018
    Hihihi huiswerk foto tijdens de vakantie. Juf let jij een beetje op dat ze niet bij elkaar afkijken 😂