Gjøvik en camping

25 juli 2022 - Hov, Noorwegen

Vandaag heb ik n wek-service door Karsten. Het is rond 10 uur, maar ze willen zo richting Gjøvik met Frode en de kids en hij denkt dat ik wel mee wil. Nou, dat klopt helemaal! Dus ik kom er vrij snel uit, maak koffie en ontbijt en maak mensen blij met goede koffie in de ochtend.

Iets meer dan n half uur later zijn we klaar en rijden we richting Gjøvik, naar t winkelcentrum CC. Het is vandaag mega regenachtige dag, als in Karsten in n charming gele poncho, dus het is fijn om in n winkelcentrum gewoon binnen te kunnen zijn. We gaan eerst op zoek naar laarzen voor Abe, want zijn laarzen zijn echt al n aantal maten te klein, haha. De eerste sportwinkel heeft ze niet, maar ze sturen ons door naar n 2e die aan de overkant zit. Maar daartussen zit 1 winkel, n kinderkleding winkel, en daar zie ik laarsen die zelfs in de uitverkoop zijn. Qua maten zijn er weinig opties, 30, 35 of 36, maar toevallig is 30 precies n goeie maat. Kan hij nog even in groeien, maar ze zijn niet veel te groot. In de kinderwinkel is ook veel te spelen, dus de kids vermaken zich al vrij snel bij een speeltafel. Daar tegenover zit n café, dus we besluiten daar te gaan zitten. En dan is t hoog tijd voor Verdens beste Vafler! En t klopt ook nog aardig, want deze wafels zijn echt heerlijk! Karsten en Frode bestellen er zelfs nog beide 1 bij. Als we daar n tijdje gezeten hebben gaan we nog even langs de speelgoed winkel, want dat heeft Frode beloofd. En zijn 2 kids mogen wat uitzoeken, dus Karsten gaat ook overstag in de Lego afdeling en Abe zoekt een mooie uit van Frozen. Voor Syb is er niet echt iets qua speelgoed wat handig is of hij niet al n soort van heeft.. Maar Doreth en ik kunnen t niet laten om een boekje te halen. En n boekje voor Doreth met Noorse woordjes.. En n voorleesboek van Disney, in t Noors natuurlijk, haha. Zo is Doreh uiteindelijk meer geld kwijt dan voor Abe was uitgegeven. Maar ach ;) wel leuk! Daarna horen we dat Tjandra inmiddels is gearriveerd op de camping, dus we gaan snel nog langs de supermarkt en dan gaan we weer richting camping.

Eenmaal terug op de camping is t gezellig om Tjandra en der familie weer te zien. Al is t voor de kids nog wat onwennig, maar goed, het is ook spannend! Toch bijna allemaal (vrij) onbekende gezichten. Vooral Tjandra is super happy met deze familie reünie, leuk om te merken. We zitten n tijdje te kletsen, maar dan is t toch tijd om te douchen. Was gisteravond al t plan, maar toen ging de vuurkorf aan, dus had t weinig zin. Maar wel dat mn haar echt stinkt nu, dus t is hoog tijd. Ik mag de badkamer van Karsten en Doreth gebruiken, die toch n stuk ruimer is dan de camping variant, dus dat is wel heel lekker :) als ik uit de douche kom is ook Øyvind gearriveerd. Sociaal ongemakkelijk als hij is geef ik toch even n knuffel als begroeting. Dat soort dingen blijven toch bijzonder, haha. Roy is net zo.. Dan wordt al vrij snel de BBQ klaar gemaakt, want het plan is om met z'n allen te grillen vanavond. We moeten namelijk zo veel mogelijk tussen de buien door werken, haha.. Lekkere Noorse zomer. T klaar maken van de BBQ duur even vanuit daar verspreid het n beetje. Kleine kids met hun speelgoed in de tent, met Frode en Øyvind, en de rest n beetje rond de camper. Lycke wil graag zwemmen dus ik tip Doreth die eigenlijk ook t water nog in wil, dus ze kleden zich om en gaan richting strand. Syb wil met mama mee, maar ik voorzie al dat hij dan ook wil zwemmen, maar tis te koud en hij is in gewone kleren. Niet veel later til ik hem huilend weer naar boven, omdat hij inderdaad wil zwemmen. Gelukkig kan ik m vrij snel afleiden met stenen en dennenappels. Inmiddels is de BBQ bijna klaar en gaan Lycke en Doreth snel douchen om op te warmen.Als Stian dapper de worstjes staat te bakken begint t aardig te regenen, maar hij geeft niet zomaar op.. Maar als de worstjes klaar zijn breekt de hemel open en komt t echt met bakken uit de lucht. Haha, we staan samen allemaal in de luifel om zo droog mogelijk te blijven. Gezellig! Gelukkig klaart het ook weer wat op en komen we de rest van de maaltijd ook goed door.

Na het eten verspreidt t ook weer wat.. Lycke, Stian en Øyvind gaan vissen en na n tijdje ga ik met Doreth, Abe en Syb kijken, wat vooral eindigt in stenen gooien en deze keer huilbui van Abe omdat ie wil zwemmen, haha. T zou familie kunnen zijn. Wanneer t later weer begint te regenen ga ik met Tjandra, Stian en de kids spelletjes doen onder de overkapping. Lycke heeft zo'n dobbelspel waarbij je moet proberen alle getallen van 1 t/m 12 moet gooien met dobbelstenen. Combineren mag, maar je moet precies uit komen. Lijkt makkelijk, maar voelt echt onmogelijk.. zeker 50 of 100 x proberen Lycke en ik t samen voor elkaar te krijgen.. inmiddels vertrekt Frode plots, ik zie zn auto zo weg rijden.. dat is jammer! En dan komt ook de rest er bij zitten, gezellig! En we proberen het weer en weer .. en Stian probeert t n paar keer.. en dan wij weer.. en weer en weer.. en dan plotseling.. gelukt !! Aan t einde moesten we alleen nog n 4 en een 2.. Lycke gooit de 4.. en dan moet ik en ik gooi precies een 2 !! Woeehooee, het kan dus toch !! Stian heeft beloofd dat achterop gegraveerd zou worden wie en wanneer t zouden halen.. dus wij komen op de doos !! Haha..

Daarna spelen we nog wat en kletsen we nog wat.. gaan de meiden naar bed.. en komt Frode terug ! Kids bij Kari op bed gelegd en komt nu nog even kletsen, zo gezellig!! Zo zit ik uiteindelijk met Karsten, Doreth, Frode en papa tot zeker half 1 te kletsen.. en dan is t echt bedtijd en nemen we afscheid van Frode.

Weltrusten !