Sevilla dag 1

20 februari 2022 - Sevilla, Spanje

Mn eerste echte dag in Sevilla ! Gister toen ik aankwam was het al helemaal donker, dus heb ik nog maar weinig kunnen zien. Dus vandaag is t tijd om de stad te verkennen ! Ik heb met Rani afgesproken om te ontbijten en dan zien we verder wel wat we doen. Het is even zoeken, want we willen in de zon zitten. Uiteindelijk vinden we n plekje, maar de service en voorraad is beperkt. Maar met een croissants en cappuccino ben ik al heel tevreden. Daarna struinen we wat rond en komen we langs het Real Alcazar, waar we toch al naar binnen wilden. Er staat best een rij, dus we bestellen onze tickets online, waar we een tijdslot 45 min later reserveren. Dus we lopen nog wat door mooie straatjes tot we naar binnen mogen.

Real Alcazar is prachtig ! Het is het oudste koninklijke paleis van Europa volgens mij. Het is prachtig versiert met tegels en bogen en nog heel veel moois. Ook zijn er een aantal scenes van game of thrones hier opgenomen. Ook leuk! We struinen door de prachtige hallen, binnenplaatsen, zalën en tuinen. Wat een prachtige plek!

Daarna lopen we rond op zoek naar een plek om te eten. Het is overal erg druk, dus het duurt even.. Maar uiteindelijk lukt het om een plekje t vinden, bij de Metropol Parasol. Een kunstig modern geraamte bouwwerk. Leuk om ook gezien te hebben !

Daarna lopen we daarna nog wat rond en gaan we weer terug richting Plaza de Espana. Het volgende prachtige gebouw wat we willen zien ! Ook dit is weer een mooi gebouw vol prachtige tegeltjes en bruggetjes. Wat een prachtige stad is dit toch! Daar wordt ook nog een flamenco show gegeven, waar we een tijdje naar zitten te kijken. Hoe toepasselijk in de stad van de flamenco! We lopen nog wat rond rn gaan dan weer terug naar t centrum. Hoog tijd voor een ijsje ! We staan even in de rij, maar dat geeft wel heerlijk ijs !

Daarna gaan we weer richting t hostel. We schrijven ons in voor t gratis diner die avond en gaan dan richting t dakterras. Hier kun je heerlijk de zonsondergang kijken. Ik merk dat ik echt even toe ben aan wat tijd voor mezelf, dus ik ga eerst even alleen zitten om wat te schrijven. Mentaal was ik voorbereid op n vakantie alleen, maar we hebben vandaag alles samen gedaan. Super gezellig! Maar ik merk toch dat ik me dan aanpas aan anderen. Dat zit toch wel in mn natuur. Rekening houden met anderen en me daar naar voegen ipv mn eigen ding maar gewoon doen. Dus ik besluit voor mezelf om morgen echt lekker mn eigen ding te gaan doen, anders krijg ik echt spijt als ik thuis kom.

Na een tijdje tikken en op mn telefoon sluit ik me aan bij de groep die verderop met Rani op het dakterras zit. De meeste kennen elkaar al n tijd, dus t is moeilijk meekomen, maar wel gezellig zo even. Na de zonsondergang is het een mooi moment om even te douchen, want t is nu vrij rustig. Dat faalt nog aardig, want de hokjes zijn super klein en al snel sijn mn broek en mn schone ondergoed nat.. Mn broek is gelukkig wat vlekken, want die moet ik nog aan.. mn drijfnatte ondergoed is hopeloos.. Maar ach, kan gebeuren.. haha.

Daarna gaan we naar t diner beneden. Rani heeft ook nog haar 2 kamergenoten uitgenodigd. Van 1 weet ik eigenlijk de naam niet meer, oeps ! De andere heette Christian. En dat heb ik vooral onthouden door de dubbele betekenis, haha. Er is een soort stew gemaakt, met een gebakken ei er op. Smaakt best oke.. Het doet me denken aan een Noorse maaltijd, hoe heet het toch ook al weer ? Lapskaus ofzo! Dat was het! Ja, ik vond t lekker.

Na t eten heeft de jongen waarvan ik de naam niet meer weet nog trek en Rani is na 2 happen gestopt met eten, haha.. dus we besluiten nog wat tapas te gaan eten en ik ga vooral Sangria te drinken, haha. Christian is moe en gaat dus niet mee. Onze naamloze vriend weet n leuke plek, dus hij is de gids die kant op. We komen in een wijk waar de echte locals komen om te eten, dansen en borrelen, super leuk! Daar weet hij ergens een leuk tapas restaurant waar we gaan zitten. We bestellen wat lekkere tapas en n kan met Sangria. Genieten dit ! We zijn nog lekker aan t kletsen en de tapas zijn verrukkelijk! Sinaasappelsausjes, eend met cranberry saus, en natuurlijk patatas bravas! Jam jam jam..

Als we de buik helemaal vol hebben is t ook al wel laat en gaan we weer terug naar het hostel. En rond half 1 / 1 uur is t dan ook een prima tijd om te gaan slapen. Morgen weer een nieuwe dag!

Liefs :)

1. Riëtte Perdok:
    21 februari 2022
    Wauw wat een prachtige stad !
  2. Ina Nilsen:
    21 februari 2022