Dag 20

8 augustus 2022 - Málaga, Spanje

Dag 20 al weer.. het is wat. Bijna 3 weken onderweg.

Vandaag word ik weer rustig wakker en doe in de ochtend lekker rustig aan. Ik ontbijt wat, hang nog wat, doe nog wat schoolopdrachten en loop dan met Myrthe en Zooey richting school. Bij de deur kom ik Manon, het Belgische meisje nog tegen, die me uitnodigt voor drankjes na 5 uur, gezellig! Oja, en ze vertelt heel vrolijk dat zij weer les heeft van Carmen, waar ze super blij mee is. Wat wel betekent dat wij haar waarschijnlijk niet meer hebben, helaas. Benieuwd wie we dan krijgen! Daarna kom ik ook Maroua nog tegen en we kletsen even. Dan loop ik naar t blad waar de groepsverdeling staat. We zitten nog steeds in aula 9, nu met de docent Isabel, en mijn naam is rood.. want het is mn laatste week.. au, haha..

Ik loop de klas in en langzaam druppelt men binnen. De meeste hebben nog niet gezien dat we n nieuwe docent hebben, maar ze vinden het ook allemaal erg jammer als ik het vertel. Dan komt Isabel binnen, een vrouw van ongeveer mijn leeftijd. Ze is wat minder enthousiast en lief als Carmen, maar ze is legt goed en duidelijk uit, heeft een vrij hoog tempo en leert ons heel veel nieuwe woorden. Fijn ! Ik ben er blij mee, want ik vreesde echt dat we het boek niet door zouden komen, maar ik zie nu wel een mogelijkheid. We leren een aantal uitspraken, de maanden, de seizoenen, alle regelmatige werkwoordsvormen (ar, er en ir). Heerlijk, dit tempo ! Stof uit hoofdstuk 4 en 5, top! We eindigen nog met een soort memorie, waarbij we de bijpassende kaartjes bij elkaar moeten zoeken. Iedereen heeft er een aantal. En de kaartjes passen als het het tegenovergestelde is. Dus groot en klein, breed en smal enz.. zo komen er nog weer wat nieuwe woorden voorbij. We krijgen 2 maak opdrachten als huiswerk en daarnaast al die tegenovergestelde woorden, de maanden, dagen en seizoenen plus alle werkwoorden leren. Dus dat is wel n beetje veel, haha.. maar zo komen we wel ergens! Dus ik hoopte hier al n beetje op.

Na de lessen ga ik op het terras zitten bij Francine en hun Israëlische huisgenoot, maar Manon is er niet, haha. Later blijkt dat ze het helemaal vergeten is en ergens na 6 uur sluit zij ook aan. Ik zit met hun op het terras tot 8 uur en dan sluit ik me aan bij mn huisgenoten om samen te eten. We lopen de drukke straat door en besluiten al vrij snel om bij Pez Lola te gaan zitten. Is t vis-broertje van Casa Lola waar we de vorige keer gegeten hebben. Tis wel lekker, maar de vorige keer was lekkerder. Na het eten lopen we weer een rondje en lopen uiteindelijk weer naar huis. Daar chill ik nog even op het balkon en dan is het weer bedtijd. Morgen weer een nieuwe dag.

Trusten !