Alcazaba & Knoei dag, haha

9 augustus 2022 - Málaga, Spanje

Goeiemorgen!

Vandaag ga ik ook weer op tijd mn bed uit, want vanochtend wil ik nog wat doen voor school. Maar als ik op t punt sta om weg te gaan, zie ik dat de sinaasappelsap in mn tas flink heeft gelekt… getsie !! Mn hele tas, stinkend en alles er in ook. Dus ik besteed zeker n half uur aan het uitzoeken van de spullen er in, het schoonpoetsen en uitspoelen.. en daarna heb ik geen tas, dus ik gebruik maar een plastic tas. Gelukkig heb ik er daar nog 1 van liggen..

Als alles ligt te drogen stap ik eindelijk de deur uit. Vannacht heeft het blijkbaar geregend en Myrthe zei dat het ook geonweerd heeft.. Dus dat maakt deze ochtend iets minder warm dan de andere. Als in, je brandt niet gelijk weg in de zon, haha. Er zijn zelfs nog wat wolken. Dat is perfect weer om wat te doen, dus das mooi. Ik loop naar de Alcazaba die ik eigenlijk ga bezoeken! De Alcazaba is het fort en paleis van Malaga, die ik dus nog steeds niet bezocht heb. Ik ben erg benieuwd, na de bouwwerken van Sevilla en Granada. Ik weet al wel dat deze wat minder indrukwekkend moet zijn, dus dat scheelt qua verwachtingen. Vooral de muren van het fort staan nog mooi overeind en het fort is vrij uitgebreid. Het paleis is mooi, maar vrij klein. Het lukt me wel aardig om een mensenloze foto daar te maken, dus daar ben ik al heel blij mee. Ik struin het terrein rustig af en maak aardig wat foto's. Daarna loop ik nog n keer naar het Romeinse Theater, dat er direct onder ligt. Daar kan je nooit te vaak zijn, haha. Na ook nog wat foto's daar ga ik weer richting huis.

Het is rond 12 uur als ik ons plein op loop en om 13 uur moet ik op school zijn. Gelukkig lukt het me om de douchen, lunchen en nog langs de winkel te gaan voor een ijskoffie voor de les begint, top! Dan beginnen de lessen. Ook vandaag krijgen we weer flink wat stof, dus het is flink buffelen, maar we hebben t tempo er lekker in zitten. In de middag werken we verder met Laura, die ons ook weer hard aan het werk zet. Aan het einde van de dag zijn we heel hoofdstuk 4 en 5 door, dus liggen we weer aardig op schema. Nog 3 dagen en 2 hoofdstukken.

Na de lesdag ga ik met Zooey mee langs de winkel en daarna gaan we richting het appartement. Daar was ik eerst mn broek uit, want naast de jus d'orange heb ik ook nog koffie geknoeid over mn broek.. oeps.. dus die spoel ik schoon en gooi ik in een korte was. Daarna maak ik alvast mn huiswerk en bewerk ik de foto's van vanochtend. Daarna kijk ik een serie en wanneer de honger weer toeslaat maak ik eten. Daarna kijk ik de serie La Casa de Papel eindelijk uit en hang ik nog n beetje op bed. Al met al actief overdag en lekker chill in de avond, haha.

Morgen weer een nieuwe dag, welterusten alvast !

1. Riëtte Perdok:
    10 augustus 2022