Chill dag 2

6 augustus 2020 - Zakynthos, Griekenland

Vandaag is het weer een chille dag, met niks op het programma. We slapen uit.. Ik word om 10.30 wakker, omdat de schoonmaak binnen komt en ben opzich wel aardig uitgerust, dus ga er uit. Ik ga met mn ontbijtje heerlijk op t balkon zitten en langzaam worden de andere ook wakker en sluiten aan..

Daarna beginnen we met chillen in het zwembad. Lekker een beetje een balletje gooien en afkoelen. Een soort van ochtend zwemmen, terwijl t geen ochtend is. Haha.. lekker lui.

Daarna gaan we richting het strand. Hup, de donut weer mee en gaan. Ik lig lekker een beetje te dobberen en we chillen wat op onze strandbedjes. We komen de kids uit t zwembad eerder weer tegen en kletsen daar nog even mee.. omdat we met n groep nog op t strand zijn besluiten we om de avondsluiting op het strand te doen. Ik loop nog even op en neer om wat spulletjes te halen. Om 7 uur verzamelt de groep en doen we de avondsluiting op het strand met de golven als achtergrond geluid, ipv kruisende krekels, haha. Leuk voor de afwisseling. Daarna gaan we weer eten bij Blue Horizon, waar ik niet zo blij mee ben, maar goed.. wie weet valt het mee..

De strijd tussen mijn tafeltje en Willems tafeltje is weer aan, om het als eerste eten krijgen.. Helaas wint de tafel van Willem, wederom.. en dan krijgen de andere eten.. een flinke tijd later ook de 3e tafel… nog weer veel later ook de 4e tafel.. en nu zitten alleen wij nog te wachten. Inmiddels is de tafel van Willem klaar met eten en zij krijgen ook al hun toetje.. Onze tafel is absoluut not amused.. zelfs de tweede maaltijd die Wilco en Matthijs bestellen komt voor ons eten !!

We zitten inmiddels als ruim 2 uur.. hongerige ik trekt dit heel slecht.. plus het gedoe met mijn konijn, wat mn stemming ook niet helpt.. Dan komt Marijn treiteren over dat we nog geen eten hebben en het schiet me in t verkeerde keelgat. Dus ik vraag hem serieus of hij dat alsjeblieft nu ff niet wil doen.. Daarna geeft hij nog een laatste sneer na en breek ik.. Dus ik loop weg… Ik plof een eindje verder op neer op het strand, om even af te koelen en na te denken.. Maar de hoeveelheid frustratie helpt niet echt.. Ik loop na een tijdje toch terug omdat het eten net er aan kwam toen ik weg liep.. Ik ga zitten zonder verder eerst oogcontact met Marijn te maken, omdat ik weet dat het voor mij goed is om even eerst wat te eten.. Helaas valt het eten ook nog enorm tegen.. Wat een prut restaurant zeg… Maar goed.. Na het eten voel ik me weer iets beter en trek ik Marijn ff apart om het uit te praten.. Gelukkig zijn we echt matties geworden, dus is het ook vrij snel opgelost. Gelukkig maar ! Want we hebben het altijd veel te gezellig voor gedoe, hihi.

Na deze rampmaaltijd en het gedoe met Marijn is het heel erg hoog tijd voor Cocktails, dus gaan we snel naar Boomerang. Gerikke, Maarten en ik rennen vooruit omdat we deze keer wel graag snel ons drankje willen. We hebben het nodig! Haha.. Bij Boomerang zitten we heerlijk te kletsen en spelletjes te spelen, als plotseling de barvrouw langs rent.. of we afstand willen houden, inspectie komt.. Willem en ik springen op en lopen snel richting de achtertuin. Als we omkijken zien we dat de rest binnen 10 seconden de tafels uit elkaar heeft geschoven en per twee aan tafel zit. Haha, veel slimmer !! We lachen om onze vluchtactie. Het is niet duidelijk wanneer de inspectie langskomt, alleen dat ze in het dorp gesignaleerd zijn, dus het duurt allemaal even.. Ik ga met Willem maar aan een tafeltje zitten kletsen.. Gelukkig gaat na een tijdje de muziek weer gewoon aan en wordt het weer normaal. Toch gek.. een soort wake-up call dat er iets aan de hand is in de wereld.. Want we merken der weinig van in onze bubbel… Maar gelukkig duurt het maar even en gaan we daarna nog een spelletje doen, voordat we richting huis lopen. Gelukkig toch een positief einde aan een toch wat bizarre avond..