A busy wednesday

11 augustus 2022 - Málaga, Spanje

¡Hola!

Vandaag gaat de wekker om half 9, maar ik heb het zwaar, want ik kon gisteren niet in slaap komen.. ik heb echt liggen woelen en draaien.. het was mega warm en de vermoeidheid wou maar niet echt toeslaan.. hopelijk.. deze ochtend hoor ik dat Myrthe en Zooey er ook last van hadden, dus het was duidelijk n slechte nacht..

Maar goed, na wat snoozen kruip ik wel om 10 uur mn bed uit, want vanochtend staat Castillo de Gibralfaro op de planning. Ik heb gister namelijk n combo kaartje gekocht in de Alcazaba en ik heb 2 dagen om beide te zien. En vanmiddag is t sowieso te warm, dus ik moet toch echt deze ochtend. Ik kleed me aan en eet n ontbijtje. De andere 3 zijn de deur al uit, hahah.. en ik vind dat ik vroeg ben.. uitslaap queen speaking ! Maar goed, dan stap ik de deur uit, want tis n beste klim omhoog, dus ik kan mn tijd goed gebruiken. De heuvel waar wij op wonen zorgt dat ik al op 1/3e ben van de totale klim, dus dat scheelt ! Maar nog steeds is het warm, zijn het flink wat trappen en steile hellingen. Ik ben vooral benieuwd naar de terugweg op mn sandaaltjes, haha. Gelukkig heb ik er nieuwe zolen onder laten zetten, want anders waren de stenen hier n ijsbaan geweest.

Na flink wat doorstappen en puffen (ik geloof: tis sowieso leiden dus sneller lopen is minder lang leiden, haha) kom ik bij een mirador over de haven, mooi! Maar ik gebruik dit punt vooral om even uit te puffen en wat te drinken. Daarna loop ik weer verder, het laatste stukje omhoog naar de ingang.

De Castillo de Gibralfaro is vooral de muren van het kasteel en niet echt leefruimtes. Ik denk dat het meeste gesloopt is, maar ik weet ook niet of er veel gestaan heeft. Het werd namelijk vooral gebruik door het leger en daarmee als verdediging van de stad. Dus het zijn vooral stadsmuren, best mooi maar niet super spectaculair. Gelukkig weet ik wel nog wat mooie foto's te maken en kan ik aan alle kanten genieten van een prachtig uitzicht over de stad.

Dan is het 11.45 en is het tijd om terug te lopen, want ik moet natuurlijk om 13.00 uur in de les zitten. Naar beneden gaat een stuk makkelijker dan omhoog, natuurlijk, haha. Er zijn wel 2 steile stukken waar ik voorzichtig moet doen, maar ik kom vrij vlot weer beneden. Dan loop ik naar het appartement, fris me op, pak mn spullen, probeer wat af te koelen, en dan ga ik via de supermarkt richting school. In de supermarkt kan ik mooi even flink afkoelen, want daar is airco. En terwijl ik rustig rond loop, vooral om af te koelen, ontdek ik dat er mn favo broodbeleg Mills kaviar in de schappen ligt! What?!? Dat heb ik tot nu toe alleen in Noorwegen gevonden. Wat een toeval! En n beetje laat, nu nog kopen heeft weinig zin, helaas. Maar wel heel grappig!

Dan ga ik richting school, met 2 broodjes en n ijskoffie. Tijdens de lessen hebben we het weer over n aantal werkwoorden en leren we weer nieuwe woordjes. In de pauze klets is met n groepje buiten op ons vaste plekje en na de grote pauze hebben we weer les van Violetta, de stap-queen docent, haha. Die ons tijdens de uitleg van het woord afspraak uitnodigt om vanavond voetbal te komen kijken in een pub, wat ze al met n aantal heeft afgesproken, waaronder Francine en Eline. Dus wie weet sluit ik vanavond ook nog aan. Verder leren we hoe je de tijden moet opzeggen en wat je op de markt moet zeggen als je groente of fruit wil kopen. Lekker praktisch allemaal!

Na de les spreek ik Eline nog even en beloof dat ik haar vanavond nog even zie bij t voetbal kijken, want vandaag is haar laatste dag en anders moeten we nu afscheid nemen en daar heb ik nog geen zin in. Daarna klets ik nog even met Myrthe en dan kleed ik me om. Ik wil namelijk de Plaza de Toros La Malagueta bezoeken en dan is vanaf daar het strand 3 minuten verder op, dus kan ik mooi afkoelen. Dus niet veel later stap ik de deur weer uit. Bij de Plaza de Toros kan ik niet echt de arena in, maar is er wel een exhibition van foto's die ik gratis kan bekijken, waarbij ik wel n glimp kan zien van de arena. Ik vind t maar heftig die foto's.. Dieren die langzaam en pijnlijk vermoord worden voor een spel/sport.. Getsie! Echt niet oke.. sommige foto's zijn ook echt heel zielig of heftig.. Ik snap deze sport echt niet.. T is echter komende week zo'n feest week van het stiervechten, Feria de Malaga 2022. Dus er zijn n aantal gevechten komende week en er staat n beste rij om kaartjes te kopen.. Beetje dubbel en bizar.. Maar goed..

Ik loop snel door richting strand. Daar zou ik als het goed is Maroua ergens moeten vinden, maar als ik op en neer loop in t gebied waar ze zou zijn zie ik niemand. Dus ik zoek zelf maar n mooi plekje, leg mn spullen neer en plons in t water. De golven vandaag zijn mega ! Dus het is weer lekker deinen en afkoelen! Na een tijdje ga ik op t strand zitten drogen en geniet ik van andere die spelen in de golven. Maar na n flinke tijd zitten ben ik al weer opgewarmd.  Ik moet eigenlijk zo gaan, maar duik eerst nog n keer t water in. Daarna zit ik nog even wat te drogen en dan is t tijd om weer richting huis te gaan. En het voordeel van de natte bikini is dat ik niet oververhit raak, want die is lekker koel, haha.

Eenmaal weer thuis stap ik onder de douche om weer lekker schoon te worden, maak weer een pastasalade en hang nog even met Friends op de bank. Eigenlijk heb ik nu helemaal geen zin meer om de deur uit te gaan, maar ja.. beloofd is beloofd.

Eenmaal in beweging is t ook gelijk wel weer oke. Ik vind de pub vrij makkelijk en zie aan een tafeltje Violetta, Manon en Eline, gezellig! De wedstrijd is al begonnen, maar het is nog 0-0.  Vandaag spelen namelijk Real Madrid - Frankfurt voor de Supercup. Violetta is groot voetbalfan en we juichen natuurlijk voor Real Madrid! En gelukkig is er ook wat te juichen, want het wordt 2 - 0 voor Real Madrid! Hoppa! Aan het einde van de wedstrijd schuift er nog n ander Vlaams meisje aan, Ceri ofzo, weet het niet meer precies, haha. Vlak daarna gaan we naar een andere bar. Violetta kent elke club en bar en heeft overal haar connecties, dus daar kunnen we mooi gebruik van maken. Bij deze bar doen we nog n drankje en ik spreek met Eline af dat we rond half 2 terug naar huis lopen. Eline moet namelijk morgen rond 8 uur 's ochtends naar het vliegveld, dus die wil niet te laat in bed liggen.

Na de bar gaan we naar een club, zodat we nog even kunnen dansen voordat we naar huis gaan. Er staat n mega rij, maar door Violetta mogen we via de VIP ingang gewoon naar binnen, haha! Fantastisch. Hier wordt flink gedanst, dus we doen lekker mee. Lang geleden dat ik echt in een club ben geweest! Natuurlijk is het op n gegeven moment half 2 en besluiten we sowieso een half uur later pas richting huis te gaan. Na flink wat dansjes, een drankje en een shotje gaan we nog naar 1 laatste plek, een Rock bar, haha. En hier staat zowaar een band live te spelen, hoe leuk! Helaas komen we binnen tijdens het laatste liedje, maar we hebben ze wel nog even kunnen horen. Hier dansen we ook nog even en dan ga ik met Eline naar huis. Al met al valt het mee, we zijn voor half 3 thuis, dus max 3 kwartier later dan het originele plan, haha. Had erger gekund.

Ik kleed me om, zodat ik uit de party kleding ben en chill dan nog even op t balkon, voordat ik mn bed in duik. Hopelijk deze keer n betere nacht ! In elk geval meer moe, dus dat helpt, haha

Welterusten!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Riëtte Perdok:
    11 augustus 2022
    Mooi uitzicht over de stad partyanimal!