Brakheid en gezelligheid

11 augustus 2022 - Málaga, Spanje

Goeiemorgen!

Vandaag slaap ik flink uit, want gisteren is het laat geworden, haha. Dus om half 12 gaat pas mn wekker. Ik kom dan langzaam uit bed, eet mn ontbijtje en vertrek dan via de supermarkt maar school. Ik ben best brak.. Ik heb niet te veel gedronken gister, maar mn lichaam heeft er toch weinig zin in vandaag. Vooral aan t begin heb ik wat opstart problemen.. De eerste Spaanse zin die we moeten lezen bij een opdracht begrijp ik gewoonweg niet, haha.. Het is ook n lange en moeilijke zin, maar ik weet zeker dat mn brakheid t niet beter maakt.. gelukkig zijn de andere zinnen wat korter..

Flink wat water en koffie later gaat het gelukkig tijdens het tweede deel van de lessen wat beter.. Francine en ik ontdekken nog n fout in het tijdschema voor de kookcursus Paella, dus ik vraag het bij de administratie en dan vinden ze de fout en en ontstaat er lichte paniek, want ze hebben sommige mensen gezegd dat het 5 uur start, maar het start om 7, haha.. Gelukkig kunnen ze de meeste mensen nog wel de goede info geven.

Na de lessen ga ik met Zooey terug naar het appartement en chillen we nog even, voor we om 6 uur richting de bushalte lopen. Daar meeten we met n aantal mensen en stappen we op de bus, naar de plek waar ik zondag ook met Alice en Sasha op het strand ben geweest, toevallig! Eenmaal daar bestellen we wat te drinken en dan start om 19.00 de kookcursus. Er zijn alleen zo'n 60 mensen en er is maar n klein hoekje waar door Lorenzo gekookt wordt. Dus n boel mensen haken af en gaan gewoon op het terras zitten tot het eten klaar is. Met ongeveer 20 man staan we wel te kijken naar het kookproces en ik heb mn boekje mee, dus schrijf mee met het recept. Leuk voor thuis n keer ! Na bijna 1,5 uur is de Paella helemaal klaar en het ziet er heerlijk uit! Dus we krijgen allemaal wat Paella te eten. Het is zeker lekker. Niet zo lekker als die van t restaurant, maar wel lekker!

Na het eten gaan we weer terug richting t centrum en sluiten we aan bij weer een Trivial, net als vorige week. We hebben de 1e ronde gemist, maar we krijgen snel de 5 vragen te horen en kunnen zo toch mee doen. De eerste 3 rondes gaan lekker, 4 punten, 3 punten, weer 4 punten.. helaas gaan we in de laatste ronde onderuit met maar 1 punt.. met in t totaal 12 punten eindigen we op de 3e plaats. De nummer 1 had er 13,5 en de nummer 2 13 punten. Dus we zijn zeer tevreden! Haha. Maar wel zonde van die ene punt.

Daarna zijn we allemaal vrij gaar, dus we lopen weer terug naar het appartement. Prima dagje zo! Na nog weer n iets te lange sessie op t balkon duik ik mn bed in.

Truste !!

1. Riëtte Perdok: