Boottocht Noord

3 augustus 2020 - Zakynthos, Griekenland

Vanochtend moeten we er weer op tijd uit. En zelfs wij zijn deze keer op tijd! Hahaha.. wij komen altijd te laat aan, maar deze keer zijn we een van de eerste. Haha.. We stappen op de bus en rijden naar de hoofdstad Zakynthos. Vandaar vertrekt de boot naar het noorden van het eiland, met als doel Shipweck beach. We maken eerst een zwemstop bij een strandje waar zwavel het water in komt, dus het is ruikt er bijzonder. Maar het is wel lekker om het water in te duiken. Haha.

Na een tijdje varen we weer door naar de volgende bestemming, Shipwreck bay ! We komen onderweg langs the blue caves  dus die kunnen we voor de 4e keer bewonderen, haha. Dan varen we om het noordelijkste puntje richten het westen. Langs de kust zijn allemaal prachtige hoge kliffen! Wat een prachtig eiland, zo vanaf het water. Dan varen we de laatste rotspartij voorbij voor we links af slaan en komt de baai met prachtig mega blauw water in beeld. En op het strand natuurlijk een het scheepswrak. Wat een plaatje! Het water is zo belachelijk blauw ! Echt bizar. Eenmaal aan wal maken we een groepsfoto en proberen we wat te snorkelen, maar door de drukte van bootjes enz is het water heel troebel.. en Maren raakt ook nog eens haar snorkelbuis kwijt, die ze net nieuw gekocht heeft. Vastberaden duikt ze naar ongeveer 3,5 meter diepte en lukt het om hem op te duiken.. Daarmee is de snorkel puf wel even weg, dus zwemmen we terug naar de kust om nog wat fotootjes te maken. Voordat we het doorhebben is het alweer tijd om door te varen.. Dit moment vloog voorbij! We varen weer om het noordelijkste puntje heen en maken een laatste zwemstop bij de Blue Caves. Dit is toch echt t mooiste plekje om te snorkelen, dus we duiken het water weer in. Gister heb ik zo'n full face snorkel gekocht, dus dat maakt het snorkelen een stuk makkelijker en leuker! Heerlijk om zo tussen de visjes te zwemmen!

Dan is het weer tijd om op de boot te stappen en weer richting de haven te varen. Al met al een heerlijke en prachtige excursie! We komen ergens in de middag weer terug, waardoor we tijd hebben om nog even lekker te chillen. Er wordt lekker gedoucht en door al die zon en het water is het hoog tijd om de nagels wat bij te knippen of te veilen.. Nog wat aftersun smeren en het spa moment is compleet.

Heerlijk refreshed gaan we naar de avondsluiting en daarna lopen we naar de buren, een restaurantje waar we vanavond gaan eten. De obers zijn erg gezellig en het eten is heerlijk! Na het eten komen de spelletjes tevoorschijn en worden er wat cocktails besteld. Heerlijk, zo'n avond! Als zo'n beetje alle andere gasten we zijn sluit een van de obers nog even aan bij het spel Uno. Super gezellig dit ! We zitten aan het einde nog met een klein clubje: Marijn, Nelleke, Janielle en Nienke. En de bediening zit echt n beetje te wachten, omdat ze naast ons geen andere gasten meer hebben, dus we besluiten maar te gaan, zodat zij ook lekker naar huis kunnen. We gaan dan nog even bij Marijn op het balkon zitten kletsen en natuurlijk wordt het weer veel te laat, haha. Maar wel gezellig!

1. Riëtte Perdok:
    8 augustus 2020