Griekse zondag

2 augustus 2020 - Zakynthos, Griekenland

Vandaag is het zondag. Dus we doen vandaag rustig aan.. geen excursies ofzo.

We beginnen met een dienst. De groep wordt opgedeeld in 2e en de helft van de groep zit bij ons. Nu ga ik echt het verschil merken, hihi. We starten met een psalm, die ik dus niet ken.. Maren is ook evangelisch, dus we luisteren samen en lezen de tekst mee. Daarna lezen we een stuk uit de bijbel en luisteren we via een laptop naar een preek. Dan zingen we nog wat liederen. Een mooie dienst, maar wel totaal anders dan ik gewend ben.

Na de dienst spelen we nog 30 seconds, maar de lijstjes staan vol onbekende namen, dus het gaat niet heel lekker.. Ons team faalt dan ook enorm en we worden laatste.. maar ach ;) zolang je maar lol hebt. Haha.

Na de dienst wordt er opgesplitst.. Niet iedereen wil iets doen, omdat het zondag is.. Dus met een deel van de groep gaan we naar het strand. We dobberen heerlijk in het water.. Gooien over met de bal en de frisbee en hangen wat op het strand. Heerlijk om zo even tot rust te komen!

Dan gaan we weer naar het hotel en maken ons klaar voor het eten. Omdat het zondag is wordt er gekookt door 2 kamers en onze kamer is vandaag aan de beurt.. Wij maken pasta. Twee soorten pasta en 2 sauzen, een met vlees en een met groente. Om 18.00 gaan we in de tuin naast het hotel eten. De andere groep heeft wraps gemaakt. Zo is er genoeg voor iedereen en kan iedereen kiezen wat diegene wil.

Na het eten doen we snel de afwas en lopen we met de groep naar de pier voor een bijbelstudie over de preek. Ik zit in de groep met Gerdina, Martine, Richard en meester Willem (andere Willem dan eerder genoemd). We hebben wel een mooi gesprek al vind ik de insteek van de vragen soms een beetje moeilijk.. Ik ben het er niet altijd mee eens. Na een half uurtje verzamelen we weer en zingen we nog wat liedjes. Dan is het tijd voor de vragen.. We hebben van Albertine de opdracht gekregen om 1 persoon n bepaalde vraag te stellen, zonder dat ze het door hadden. Ik moest een vraag aan Lenneke stellen, maar door een fout had ik dezelfde vraag gekregen die zij moest stellen, dus ze had het door. Haha.. maar ach..

Als we weer terug komen gaan we nog even bij het zwembad een spelletje doen. En na een tijdje is het tijd om richting het appartement te gaan. Daar zitten we nog even op het balkon te kletsen en dan is het bedtijd.

Tot morgen!

1. Riëtte Perdok:
    8 augustus 2020
    Oeps dan is er toch wat misgegaan in de opvoeding 😟 Vanaf nu elke maandag een psalm liedje zingen. Net als vroeger op de basisschool 👍😀