Bangkok 1

10 augustus 2018 - Bangkok, Thailand

We zijn ontzettend van plan om vroeg op te staan.. Dit lukt ook aardig, voor ons doen.. Maar echt vroeg is het niet eens meer. In plaats van half 8 weg zijn we om 8 uur beneden. Gelukkig gaat er vaak een bus naar Bangkok, dus tijd maakt niet echt wat uit. We hebben via AirBnb een mooi appartement gehuurd, dus we weten ook al waar we heen gaan. Evi moet haar tas nog inpakken terwijl ik dat gister avond al gedaan heb, dus ik ga vast naar beneden. Daar besluit ik alvast ontbijt en koffie te halen, om de dag nog een beetje goed te starten. Evi wordt erg bij van de koffie en ik trouwens ook. Dan belt het vrouwtje van het hostel iemand of voor een Tuctuc, welke ons naar het busstation brengt. Hier worden we door meerdere mensen ontvangen die ons een kaartje willen verkopen en voor we het weten zitten we in een minibusje en zijn we onderweg naar Bangkok. We zijn allebei nog ontzettend lui, dus vallen gewoon weer in slaap in de bus. Dan stopt na 1,5 uur het busje en zijn we in Bangkok, in de buurt van waar we moeten zijn, zegt de buschauffeur.. We stappen uit en zoeken het op.. Nog maar zo'n 10 kilometer te gaan, haha. Dus we besluiten een Grab te zoeken die ons naar het appartement kan brengen. Hier worden we netjes voor de deur afgezet bij twee hoge flat gebouwen. We lopen bij toren nummer 2 naar binnen waar we een appartement hebben op de 34e verdieping. Lekker hoog!

Het is een klein, maar prima appartementje. We zijn vooral erg nieuwsgierig naar de infinity pool op het dak, de hele reden waarom we voor deze kamer gekozen hebben. En ik kan je zeggen, deze viel zeker niet tegen. Toch besluiten we eerst nog even Bangkok in te gaan, omdat we om half 7 ook weer terug moeten zijn, om een overeenkomst met de verhuurder te tekenen. Eenmaal bij de metro blijkt dat we echt een enorm eind van de binnenstad af zitten. Volgens mij zijn we ruim drie kwartier onderweg, voordat we bij het centrum uitkomen. Vet balen dit! Maar niks aan te doen.. We hebben inmiddels ook door dat het door het centrum helemaal geen metro loopt, dus we moeten sowieso veel lopen en met de tuctuc afleggen. Worden nog een dure laatste paar dagen..

Evi wil graag naar een traditioneel Thais poppentheater, dus we gaan op zoek naar het theater. Dit blijkt nog een flinke uitdaging te zijn en dit is zeker niet lopend te doen, zelfs met de tuctuc is het lang, maar uiteindelijk lukt het.. en dan.. blijkt dat het theater wat we op internet gevonden hebben dicht is! aaahh... De hele middag kwijt en flink wat thaise bath uitgegeven om het theater te vinden en dat allemaal voor niks.. bleeeuuhhh.. Nouja, niks aan te doen..

Dan is het al weer tijd om naar het appartement te gaan gezien we bijna een uur onderweg zijn met de metro en we eerst al bij een metro station moeten komen. Gelukkig krijg ik bericht dat de verhuurder later is, terwijl we in de metro zitten. We besluiten op zoek te gaan naar wat te eten, wat vrij snel kan. We kunnen niet echt iets to go vinden en besluiten uiteindelijk sushi te gaan eten bij zo'n restaurant met een lopende band. Super grappig! Voor mij de eerste keer. En het smaakt ons goed! Heerlijk Japans, ipv Thais.. Hahah.

Dan doen we nog even boodschappen en gaan naar het appartement, waar we de verhuurder ontmoeten. We delen de nodige informatie met elkaar en dan is het tijd om de infinity pool te gaan testen! Heerlijk even afkoelen en tot rust komen! Al vindt Evi het vooral ijskoud, hahah. Na het zwemmen nemen we een warme douche en zitten nog heerlijk te kletsen op het balkon. Nu al kijken we terug op een geweldige vakantie! Gelukkig hebben we nog twee dagen.

Tot morgen!