Actief in Bled

17 augustus 2017 - Bled, Slovenië

Dag 19:

De laatste dag die ik in m'n eentje doorbreng. Morgen reis ik naar Salzburg en zal ik de laatste dagen van m'n vakantie met Jeroen en Lindy doorbrengen. Ook super gezellig ! Maar ik ga nog even extra genieten van deze dag. Me erg bewust zijnde dat het bijna voorbij is. En in tegenstelling tot vorig jaar.. ik wil nog helemaal niet dat het voorbij is.. al heb ik natuurlijk ook wel weer zin om de mensen thuis te zien, m'n huisje, m'n tuintje. Maar ik wil nog niet dat de vakantie voorbij is.. Dat het mooie korte broeken weer voorbij is. Ik ben er nog niet klaar voor. Maar goed.. het is niet anders, Haha. Jullie gezelligheid zal het weer goed maken. Oh en m'n jeuk is zo goed als weg! Eindelijk, Hihi.

Ik slaap vandaag uit, omdat het kan. Anders ben ik straks om 3 uur ook al door m'n dagplannen heen. Dat is niet de bedoeling. En omdat het een mini dorpje is, is er ook niet mega veel te doen. Dan maak ik me klaar en ga richting centrum. Als ik het huis uitloop, ontmoet ik eindelijk de man die de B&B runt. Een hele lieve man, die zich bijna bezwaard voelt als ik beloof dat ik hem vanavond zal betalen. Dan loop ik naar de supermarkt, waar ik eten haal voor vandaag. Ontbijt en lunch. En dan ga ik een fiets huren. Gister heeft ze me al uitgelegd waar ik allemaal heen zou moeten gaan, dus ik kan nu zo vertrekken.

Ik begin met een kort stukje, naar de voet van de rots waar het kasteel op staat. Dit is echt maar zo’n 500m. Haha. Ik ben er al wel langs gelopen hoor, maar ben nog niet naar boven geklommen en dat doe ik nu wel. Het is een zigzag pad wat op een gegeven moment over gaat op een zigzag trap. M'n hoofd kleurt zo als gewoonlijk mooi rood tegen de tijd dat ik boven kom, maar het uitzicht is wel mooi en daar deed ik het voor. Ik ga het kasteel niet in, want dat vind ik te duur. De weg naar beneden is natuurlijk een stuk makkelijker.

Dan stap ik weer op m'n fiets en fiets m, op de kaart gezien, via de westkant naar beneden. Op het meest linker puntje is een strandje. Daar stap ik af, ga ik een tijdje zitten en duik ik ook het water in. Heerlijk afkoelen. Daarna lig ik nog een tijdje op te drogen. Wat een heerlijk plekje is dit! Ik lees wat, eet m'n mango, die helaas nog niet helemaal rijp is, en geniet van het weer en het uitzicht op het meer en de bergen.

Dan stap ik weer op de fiets, weer maar een klein stukje, naar de volgende klim die ik ga maken. Dit is een tip van het meisje van de fietsenuitleen. Ik parkeer m'n fiets en begin te lopen. Al snel gaat het pad een stuk stijler omhoog, tot ik klauterend het zigzag pad omhoog volg. Dit is echt stijl en ik ben nu al benieuwd naar hoe ik ooit weer beneden kom. En ik ben mega blij dat ik m'n sportschoenen heb aangedaan, i.p.v. m’n sandalen. De klim is heftig en stijl, maar uiteindelijk bereik ik het uitzicht punt en het is prachtig! Het meer, het eilandje, de bergen op de achtergrond en de zon staat precies goed. Wauw! Hier zit ik een tijd te genieten van het uitzicht en eet ik m'n lunch.

Na een hele tijd sta ik toch maar op. Ik kan hier moeilijk tot laat blijven en in het donker terug lopen, Haha. De weg naar beneden valt me reuze mee. Er zijn wel stijle stukken, maar die zijn best te doen. Zelfs de stijle trap overleef ik. Ik verwacht trouwens wel dat ik morgen m'n spieren ga voelen, Hihi. Bijna onderaan kom ik bij een kruising. Rechts af kwam ik vandaag, dat is mega stijl. Links af is een stuk minder stijl, maar wel iets om. Ik besluit toch links te gaan. Dit is een heerlijke route en al snel ben ik weer bij m'n fiets. I did it!

Ik fiets verder en kom langs nog veel meer zwemplekjes. Ik stap nog een keer af om een foto te maken van het eiland met het kerkje. Vanaf hier is het dichtbij en de zon schijnt er mooi op. Verder op stop ik nog een keer en zit ik een tijdje op het bankje. Ik zit nu aan de oostkant, al weer bijna bij Bled. Daarna fiets ik naar Bled en lever ik de fiets weer in. Als ik het in een keer had gereden, was ik met een uurtje klaar geweest. Maar nu ben ik een goeie 6 uur onderweg geweest. Gelukkig hoef ik ook maar 6 uur te betalen, want ik ben daarvoor eigenlijk net wat te laat. Wat een heerlijke actieve, maar ook relaxte dag.

Ik plof neer op een terrasje en trakteer mezelf op een Pina Colada. Het einde van mijn vakantie is immers begonnen. Al m'n plannen in Bled zijn gedaan. Ik zit nog een tijdje te lezen en zie de zon achter de bergen zakken. Dan reken ik af op dit terras om door te gaan naar het volgende terrasje, om te eten dit keer. Pasta Carbonara, heerlijk! Ook hier zit ik weer heerlijk en lees ik wat. Dan draai ik me nog een keer om naar het meer en neem afscheid. Ik loop terug naar m'n B&B en reken alvast af. Morgen vroeg zullen ze vast nog niet erg actief zijn. Dan stap ik onder de douche en pak ik m'n tas in. Ik heb nog niet eerder met zoveel tegen zin m'n tas ingepakt. Maar dat heeft er vast mee te maken dat dit voelt als een einde. Een einde van m'n trip alleen. Morgen m'n laatste trein reis, aangezien ik waarschijnlijk met Jeroen en Lindy mee terug rij. Ook aan dit moois komt een eind. Gelukkig duurt dat einde zo’n 3 a 4 dagen, dus ik ga nog even flink genieten met Jeroen en Lindy. Voor nu in elk geval slaaplekker!

Jutri / tot morgen !

1. Mieke Hogenhout:
    18 augustus 2017
    Wat fijn dat je geen jeuk meer hebt:) En hopelijk niet teveel spierpijn van al dat klimmen. Maar het was wel de moeite waard! Veel plezier de laatste dagen met elkaar
  2. Riëtte Perdok:
    18 augustus 2017
    Stoer hoor die klim. Ben trots op mijn dochter ❤❤. Het ziet er prachtig uit op de foto's. Heel veel succes morgen en veel plezier bij L&J. Doe ze de groeten van ons.