Nog een keer genieten en dan ...

21 augustus 2017 - Ijsselmuiden, Nederland

Dag 23:

Dit is hem dan. De aller laatste vakantie dag van deze geweldige reis. Gelukkig hebben we het plan om nog even optimaal te genieten.

We slapen weer lekker uit en maken ons de rustig klaar. We hebben een 4 stappen plan: ontbijt fiksen, koffie bij Starbucks, naar het natuurpark en dan naar huis. Dus we pakken onze spullen en checken uit. Het plan was om ergens ontbijt te halen, maar er zijn nog croissants over van het dure ontbijt van het hotel en daarvan mogen we er een aantal meenemen. Zo is ons ontbijt geregeld en gratis! Super chill.

Dus we stappen in de auto en rijden naar de Starbucks. Daar drinken Jeroen en ik een mega kop koffie terwijl we genieten van het zonnetje. Terwijl we daar zitten gebeurt er plots van alles. Een auto rijdt een andere aan terwijl hij achter de parkeerplaats af rijdt. Hier ontstaat natuurlijk wat heisa, maar gelukkig niks erg. Wel interessant om naar te kijken. Dan ziet Jeroen iemand wegrijden met een portemonnee nog op het auto dak. Ik heb Jeroen nog nooit zo hard zien rennen, maar het lukte hem om vanaf het balkon naar beneden te rennen, terwijl de auto richting de snelweg rijdt, en op tijd de auto te laten stoppen om de portemonnee van het dak te plukken en aan de chauffeur te geven. Helden actie op de vroege morgen.

Als de koffie op is, stappen we weer in de auto en rijden we richting het natuurpark. De natuur in Luxemburg is prachtig! Als we in de buurt van Müllerthal zijn zetten we de auto neer. Op de kaart vinden we een wandelroute van 5 kilometer die langs een sprookjesachtige waterval komt. De route begint in het bos, in de mooie natuur. Het leidt ons langs een paar braamstruiken, waar we heerlijke bramen vanaf plukken. We komen langs een wat saaier maisveld, maar lopen later gelukkig weer het bos in, langs de rotsen, de stroompjes en uiteindelijk ook de waterval. Niet een grote waterval, maar de omgeving is werkelijk sprookjesachtig. Echt een mooie plek!

Daarna lopen we terug naar de auto en lusten we wel wat. We rijden naar een dorpje in de buurt, Larochette, en lunchen daar op het terras in het zonnetje. Onze laatste maaltijd van de vakantie. Nog een keer genieten van de zon, van de vakantie. En dan is het toch echt tijd voor de terugreis. 4,5 uur geeft de navigatie aan. Nog een keer gezelligheid en gekte in de auto. Wat zijn Lindy en Jeroen toch geweldige mensen!

Met een korte stop in Venlo wordt ik iets over 8 bij huis afgezet. Eindelijk weer thuis, stiekem toch ook wel heel lekker. Wat een top vakantie! Wat een gezelligheid ! Wat een ervaringen! Ik heb intens genoten! (Ondanks de bedbugs, haha)

Bedankt voor het lezen. Super leuk om te horen dat m'n lange verhalen door een aantal mensen gelezen wordt, haha. Jullie zijn lief! Hihi.

Doeg doeg!

1. Riëtte Perdok: