Fin de Semana 1

6 augustus 2022 - Málaga, Spanje

Goeiemorgen!

Het is zaterdag, dus dat betekent dat ik legaal mag uitslapen. Dus geen wekker, geen lessen, helemaal niks.. heerlijk! Ik word rond half 11 wakker, maar draai me dan nog n paar keer om, om nog lekker wat weg te dommelen.. En uiteindelijk is het bijna 12 uur voordat ik echt in actie kom.. ik eet wat en spreek wat af met Pernille, het Deense meisje die ik in Granada ontmoet heb.

Om 2 uur ontmoeten we elkaar bij de kathedraal en vanaf daar lopen we lekker rustig door het centrum. We halen een smoothie in de mercado en dwalen lekker rond. En dan haal ik ook nog een iced chai latte bij de Starbucks, want die moet ik gewoon proberen. In NL hebben ze die volgens mij niet en chai latte is een van mn favo drankjes. Het is heerlijk ! Maar het zoete van de chai latte komt wat mij betreft t beste tot zn recht in de warme variant. Tis echt n heerlijk winterdrankje, met kaneel enz. Maar het smaakt me wel prima! We dwalen nog wat door de stad, door delen waar ik ook nog niet geweest ben, tot we t meeste wel gezien hebben en aardig oververhit zijn. De wind waait vandaag niet heel erg hard helaas.

Dus we lopen richting het strand, op zoek naar wat verkoeling. We vinden n plekje vlak bij t water en duiken niet veel later het water in. Dat inmiddels echt niet meer zo koud is als aan het begin toen ik hier kwam. Toen moest je er echt nog even doorheen, maar nu is t gewoon warm. De middellandse zee warmt echt op! We chillen daarna lekker op t strand en gaan afwisselend het water in, om weer wat af te koelen. Zo zitten we tot n uur over 7 te chillen en te kletsen. Dan kleden we ons weer aan en lopen weer richting t centrum, waar we afscheid nemen.

Ik loop weer naar mn appartement en stap lekker onder de douche. Francine nodigt me nog uit om mee te gaan paella eten, gezellig ! Dus na het douchen en even chillen stap ik de deur weer uit, richting het centrum voor een paella. Na even zoeken vind ik Francine en Manon (ja, zo heet het Belgische meisje!) En later schuiven ook Alice en Sasha aan. We snoepen de heerlijke paella op en gaan daarna nog een cocktail drinken. Wanneer de cocktailtent sluit ga ik weer naar mn appartement, net als Sasha en Alice, terwijl Francine en Manon op zoek gaan naar andere vrienden die ook nog gaan stappen.

Gelukkig is t niet heel ver lopen naar mn appartement en er zijn superveel mensen op straat, dus voel me gelukkig heel veilig. Het ritme is sowieso gek. Toen we om kwart voor 12 naar de cocktail tent liepen waren alle pleinen vol met mensen en alle terrassen nog propvol. En dat is bijna altijd zo, ook door de weeks, al helemaal in de zomer. Ze leven hier echt met n ander ritme. Tot 12 of 1 uur op t terras om te eten enz. En dan de volgende dag werken tussen 9 en 13 en dan siësta en daarna werken van 17 tot sluit.. gekke wereld, haha.. vanaf 21 komt de stad echt tot leven zeg maar. Heel leuk! En gezellig! Maar zo anders als bij ons..

Maar tis inmiddels wel echt bedtijd, haha. Dus ik zeg: weltrusten!

1. Riëtte Perdok:
    7 augustus 2022
    Fin de semana, altijd lekker. Krijg door jouw verhalen wel zin om Spaans weer op te pakken