Disney tafrelen en spontane acties

19 augustus 2017 - Stuttgart, Duitsland

Dag 21:

Ook vandaag gaat de wekker weer ontzettend vroeg. De ouders van Lindy willen vroeg weg rijden, dus betekent ook dat wij er vroeg uit moeten. Om half 7 kom ik m'n bed uit en om 7 uur rijden we allemaal de camping af. Wij rijden eerst nog langs een tankstation en halen ontbijt bij wem supermarkt. Hier haalt Lindy per ongeluk nog een mega duur kaasje wat ook nog eens schapenkaas blijkt te zijn. Deze wordt dus weer omgeruild voor een normaal en betaalbaar smeerkaasje. Dan gaan we echt op weg en verlaten we Oostenrijk.

Het is ook deze ochtend weer heel vies weer en het regent de hele tijd door. En dan met die storm van gister.. We zijn blij dat we in de auto zitten en daar weg rijden. Op het nieuws horen we dat heg op meerdere plekken heel erg mis is gegaan in Oostenrijk en Zuid Oost Duitsland. En wij hebben gister avond nog de milde variant meegemaakt.. ook al was dit al heel heftig.

De eerste bestemming van vandaag is slot Neuschwanstein. Een prachtig sprookjesachtig kasteel in het zuiden van Duitsland. In de verte zien we het al opdoemen en het is echt heel gaaf! Hoe dichterbij we komen, hoe mooier het is. Lindy weet ook te vertellen dat er nog een slot naast is gebouwd, minder populair, maar als zomerverblijf voor de gekke Ludwich, die beide ontworpen heeft. Het is gebouwd op een prachtig plekje tussen de bergen en door het mindere weer hangen de wolken spookachtig tussen de bergen, met op de voorgrond het kasteel. Heel gaaf! En we hebben geluk! Zo’n 20 km voor dat we er zijn wordt het eindelijk droog.

We parkeren de auto en lopen naar boven. Het is een mooie looproute door her bos, helaas natuurlijk wel vol met mensen. Maar dat hoort er nou eenmaal bij. Tijdens de looproute hebben we ook mooi zicht op slot Hohenschwangau, het zomerverblijf. We klimmen helemaal naar boven en komen uit naast slot Neuschwanstein. Maar we gaan niet naar binnen, maar gaan via een pad rechts om het kasteel heen naar een brug. Hier vandaan heb je prachtig uitzicht op het kasteel. Wat een sprookjesachtig adembenemend gebouw! Het is zo mooi! Het is de trip meer dan waard!

Nadat we er een tijd hebben staan genieten lopen we weer naar beneden en eten halverwege een patatje. Weer even energie aanvullen en een goed plasmomentje. Terwijl we daar zitten zoeken we ook onze slaapplaats voor vanacht en vinden uit eindelijk een vrije kamer in een B&B in Stuttgart. Top! Dus we lopen richting auto en rijden die kant op. Het is nog een flink eindje, maar met Jeroens geniale navigatie die telkens een andere route zoekt als er file staat, om deze te omzeilen, komen we er niet al te laat aan. Sterker nog, precies vanaf hef moment dat we kunnen inchecken zijn we er.

We komen uit bij het huis van twee jongens die op zolder twee kamers verhuren. Eigenlijk gaan ze volgende week pas open, ivm een verhuizing, maar wij hebben geluk en kunnen er nu al een nachtje slapen. Het is een nette kamer met een badkamer en het is heerlijk om een lekker plekje te hebben. Onderweg hebben we ook de slaapplek voor morgen geregeld, maar daarover morgen meer.

Aller eerst puffen we even uit na een lange dag in de auto. Dan lopen Lindy en ik nog een rondje door de buitenwijk van Stuttgart, om nog een beetje te bewegen. We komen in een prachtig parkje terecht, waar we om een binnenmeertje een rondje kunnen lopen. Eenmaal terug eten we onze maaltijd salades en kletsen we nog even. We zijn allemaal moe van de korte nacht, het vroege opstaan en de reisdag. Dus we gaan op tijd slapen. Nog twee daagjes voor ons met genoeg gezellig en leuke dingen! Nu eerst lekker slapen.

Bis morgen!

1. Riëtte Perdok:
    20 augustus 2017
    Heftig die storm in Oostenrijk. We hadden er wel van gehoord maar er gelukkig niet jouw verblijf aan gekoppeld. Hadden dan mooi in de zenuwen gezeten. Je bent weer aardig dicht in de buurt . Jammer voor jou, maar fijn voor ons XXX