Mi domingo favorito

14 augustus 2022 - Madrid, Spanje

Goeiemorgen!

Heerlijk om wakker te worden in Madrid! Het was wel even weer wennen om geluiden van anderen op de kamer om me heen te hebben, maar ik heb heerlijk geslapen op een kamer die niet te warm was, top! Om 9 uur gaat mn wekker en niet veel later ga ik er uit en vandaag ontbijt ik in t hostel, lekker dichtbij. Tis 5 euro, maar der is wel vanalles, dus dat scheelt. Dan stap ik om 10 uur t hostel uit, loop naar Sol en stap daar op de metro. En een paar haltes later stap ik uit. Ik ga namelijk naar de kerk vandaag! Naar Hillsong Madrid.

We moeten buiten wachten tot het tijd is, maar er is wel een welkomstcomité. Helaas is hoor ik al snel dat de eerste dienst niet vertaald wordt, alleen de 2e.. oeps, haha.. maar ik heb niet zo'n zin om nu 2 uur wat anders te gaan doen en dan weer terug te komen in deze buitenwijk, dus dan maar de Spaanse dienst. Eenmaal binnen zoek ik n plekje en word ik even later aangesproken door n meisje die voor me zit. Zij zit toevallig in t vertaalteam, dus kan goed Engels. Ze nodigt me uit om naast haar te komen zitten, voor als ik vragen heb. Lief ! Het zingen is gelukkig ook met engelse tekst en ik ken 2 liedjes. Maar ik probeer wel in het Spaans mee te zingen. Bij de rustige nummers en stukjes gaat me dat best goed af. De MCs praten te snel om te volgen, maar de preek is gelukkig iets meer te volgen. Het gaat over t verhaal dat Jezus water in wijn verandert op een bruiloft, z'n eerste wonder. En daarbij ook over de rol van Maria hierin. Zover ik t begreep was het mooi! En nog weer wat nieuwe Spaanse woorden geleerd, uit het Christelijke woordenboek, haha. Aan t einde zingen we nog een nummer en dan is de dienst afgelopen. Het was deze dienst erg rustig en volgens mij is er niet echt n koffie drink moment ofzo. Er is nog wel een soort salsa die wordt uitgedeeld bij de uitgang, maar die sla ik over. Meer nog in een zoete bui, haha.. macht der gewoonte denk ik, haha.

Na de dienst loop ik weer naar een metro die me naar een andere kant van het centrum brengt. Naar de kant van het Retiro park. Een van mn favo plekjes! Het is er wel echt mega druk, haha. Maar ik loop lekker door het park, bekijk de prachtige gebouwen en maak wat foto's. Prima zondag besteding wat mij betreft. Inmiddels heb ik toch wel trek, dus ik ga op zoek naar iets te eten. Ik heb n restaurantje niet te ver weg gevonden online, maar als ik daar aankom, is deze helaas dicht.. even verder zoeken en dan zie ik dat de subway verder op zit. Top! Easy food en niet al te duur. Dus ik eet een broodje chicken teriyaki terwijl ik even afkoel in de airco. Daarna heb ik op zich weer energie om door te gaan.

Ik loop wat verder naar een groot verkeersplein met een van mn favo gebouwen van Madrid, El Palacio de Cibeles. Blijft echt een fantastisch gebouw! Er tegenover ligt de Banca de España,  dat is dan weer een tegenvaller, als je la Casa de Papel hebt gezien, haha. Maar goed, kan ik wel weer afvinken. Vanuit daar loop ik de wijk Sevilla in en vlak daarna sta ik in het centrum. Vooral mijn telefoon heeft dan geen puf meer, dus ik ga richting t hostel zodat die kan opladen. Eenmaal chillend in mn bedje blijkt dat ik ook wel wat oplading kan gebruiken, dus ik doe een powernap.

Rond kwart voor 5 word ik weer wakker en, nadat ik nog even in mn bed lig te chillen, stap ik onder de douche en maak me klaar. Ik trek een wat chiquere jurk aan, want ik ga vanavond een avondje uit. En nee, niet stappen, maar vanavond ga ik naar Le Rey Léon! De Spaanse Stage entertainment uitvoering van The Lion King ! Ik kon het niet laten.. moet voorlopig op water en brood leven, maar there we go ! Ik loop onderweg naar het theater langs de supermarkt, waar ik n brood, wat beleg en n flesje wat haal (ja, echt water en brood) en loop dan die kant op. Ik eet mn broodje op n pleintje vlakbij en dan ga ik het theater in. Het is een prachtig theater! In dit theater draait The Lion King al jaren, dus het is er helemaal op aangepast. Bijzonder vind ik dat ze hier popcorn en fris verkopen voor tijdens de voorstelling, alsof het de bioscoop is haha. Gelukkig heb ik voorlopig gewoon water.

Ik zoek mn plekje op, op het bovenste balkon, helemaal links op de 1e rij. Echt n weg gestopt hoekje, maar ik kan wel mooi over de rand hangen en de zaal in kijken. Anders had ik het niet gedaan, want dan mis je gelijk te veel.. Och, wat een prachtige voorstelling is dit toch ! Die dieren, de muziek, de zang.. fantastisch! Ik ken t stuk natuurlijk uit mn hoofd, dus het maakt niet uit dat het in t Spaans is. Ik kan zelfs de grapjes in mn hoofd meepraten, haha ! Alleen de paar Spaanse inside jokes krijg ik niet mee, maar ik zit van top tot teen te genieten ! Wat een mooie avond !! Ik voel me uber mega gezegend.. Op reis en dan ook een musical. Mijn 2 favo's samen !! I love it !

Na de voorstelling app ik natuurlijk even met mn Lion King mattie Cavin en loop ik naar het Plaza Mayor. Daar ga ik op een bankje zitten en laat ik deze dag nog even op me inwerken.. wat een zegeningen! Dit gevoel zou ik altijd wel willen.. Maar vooral nu genieten, dat doe ik!

Dan loop ik naar mn hostel en ga ik richting mn bedje. En wat zal ik heerlijk slapen!

Truste!!

1. Riëtte Perdok: