Hangen in Duitsland en chillen Luxemburg

20 augustus 2017 - Luxemburg, Luxemburg

Dag 22:

Vanochtend slapen we tot ongeveer half 10 en hebben we een heerlijk relaxte ochtend. We hebben gister al broodjes gehaald. We maken ons klaar en vertrekken dan uit onze bed en breakfast en gaan eerst bij het prachtige meertje van Stuttgart ons ontbijtje eten. Lindy voert de eendjes en we zitten lekker te kletsen. Wat een heerlijk begin van de dag! Als het ontbijtje op is stappen we in de auto en rijden we richting het westen.  Het is weer eens ontzettend gezellig in de auto. Lindy geeft mij de opdracht om een leuke activiteit te vinden voor onderweg, altijd leuk! En al snel heb ik wat gevonden, wat Lindy direct aan m'n kop kan zien.

Ik zet de navigatie aan richting een natuurpark in Duitsland, vlak bij de grens van Luxemburg. We komen in een klein dorpje terecht met belachelijk veel parkeerplekken en dan zien we plots een grote stoet mensen lopen. Heel bizar in zo’n klein plaatsje in the middle of no where. We parkeren de auto en beginnen aan de wandeling. Het is zo’n 2,5 kilometer en we nemen de hiking route door het bos, waar niet een hele stoet mensen loopt. Na een leuke route komen we uit bij ons doel, de langste hangbrug van Duitsland. Een gave brug van staal en hout, die over een kloof loopt. 100 meter hoog en 360 meter lang. Ondanks m'n hoogtevrees geweldig om overheen te lopen! Wat een ervaring !

Na de hangbrug lopen we weer terug naar de auto om door te rijden naar Luxemburg. Ook dit is weer een mooie route, met prachtige natuur. Maar hoe langer het duurt, hoe groter de honger wordt, dus we zijn blij dat we in Luxemburg aankomen bij ons hotel. Gelukkig zit er een restaurant bij en kunnen we lekker pizza eten. Daar knappen we weer van op. We pakken onze spullen en checken in. We hebben een kamertje van 15m2. Super klein, maar praktisch en gezellig. Hier kletsen we, kunnen we even Nederlandse televisie kijken en hebben we vooral heel veel lol.

En dan is het tijd om te gaan slapen. Dit was de laatste hele dag. Morgen gaan we zeker nog genieten, maar gaan we ook weer naar huis. Gelukkig voelt het nog als vakantie!

Tot morgen !

1. Riëtte Perdok: